just wanna make the world dance

trotsade kylan med min vårjacka,
ingen bra idé då kylan vägrar att ge med sig
inifrån ser det ut som om våren är kommen för längesen,
men vinden är fortfarande kall,
som att den inte vill ge med sig riktigt än

är förvirrad, glad, förväntansfull, besviken och trött
"trött på inget, trött på allt" som Winnerbäck så fint sjunger,
och ni ska veta att Winnerbäck kan sätta ord på känslor man inte ens trodde man hade
få en att bli på bra humör,
eftersom man förstår att man inte är den enda som kan känna sig ensammast i världen ibland

jag känner mig fastspänd,
trots att jag har alla möjligheter att göra precis vad jag vill.
men allt handlar om tankar,
för jag har såna fantasier om hur mitt liv egentligen ska se ut,
och än är jag inte på långa vägar färdig.
men blir man någonsin färdig egentligen?

jag vill kunna klippa band som inte är bra för mig
även om jag inget annat vill ha än en fin vän tillbaka
(inte för att du inte är bra för mig. för det är du)
för ibland finns det saker som jag bara vill berätta för dig,
saker som har hänt, personer jag träffat eller bara något så där jätteinternt
(som bara du hade fattat varför jag ens berättar)

jag vill kunna känna mig fri,
sätta mig på ett plan och inte känna någon stress för att behöva komma tillbaka till något
vill kunna lämna min stad och känna mig tillfredsställd med det,
upptäcka nya saker.
samtidigt som jag älskar min stad för att den är så liten & kompakt,
vill jag inget hellre än att vara en i mängden på stan,
någon som kanske ingen direkt lägger märke till,
samtidigt som man vill vara hela världen för någon



förstår inte varför jag tvivlar,
finns ju så mycket man måste göra innan man dör,
och jag vet att jag minsann kan om jag bara vill,
det har jag ju bevisat så många gånger förr,
och fler ska det bli!

för man ska inte göra sig för bekväm med sin trygghet,
utan leva livet till fullo.
jag är absolut inte redo för att leka vuxen resten av mitt liv,
när jag själv är så barnslig,
för det gäller ju att ta vara på chanserna man faktiskt får, eller hur?
man ska faktiskt vara glad att man får några chanser över huvud taget,
inte alla som får det,
så nu ska jag satsa till 100%

don't hate the player, hate the game!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0