5 galna brudar i Jönköping!

Eftersom jag ännu inte har berättat om vår Jönköpingsresa för att hälsa på Josse tänkte jag göra det nu, en gång för alla!

Jag och Siri blev hämtade av Elina och Olivia efter att vi slutat och hade en roadtrip på i alla fall 3 timmar upp till Habo där en gad Josse mötte upp oss utanför lägenheten. Ett under att vi ens hittade i och med att vi lånade mammas stenålders-GPS från typ 2004-2005 som jag citerar så här" ta nästa avfart längre fram". Annars måste jag säga att den skötte sig väldigt bra!

På fredagskvällen gjorde vi ingenting mer än bara pratade med varandra, så skönt med kvalitétstid. Det behövs mer än man anar faktiskt! Och spenderar man den med dessa tjejer vet man att man garanterat inte kommer få tråkigt. Och ni anar inte hur kul vi har tillsammans och vad sjuka saker vi snackar om. Kärlek till girlsen.


Efter att ha blivit väckt av Elina gick alla till köket för att äta nybakade scones som Josse hade bakat medans vi låg och sussade sött. Så gulligt av henne och de var supergoda! När vi ätit färdigt gjorde vi oss i ordning och åkte in till Jönköping. Kollade utbudet av kläder där innan vi åkte mot A6 och fortsatte shoppa där. Fick med mig en hel del hem. B.la. mina nya skor som jag är supernöjd med, 2 koftor och lite annat smått. Kul att få shoppa i en annan stad som har lite annat utbud =)


När vi kom hem laddade vi upp med tacos och efter detta gjorde vi oss färdiga för kvällen. Därefter gick det ganska fort innan bålen, drinkarna, vinet och cidern kom fram på riktigt! Eftersom alla ställen stänger vid 2 i Jönköping gjorde det inget att vi började så tidigt. Hade så kul att tiden rent ut sagt flög iväg så rätt vad det var var det dags för att hinna till tåget på en kvart. Då hade ingen ens tagit på sig sina ytterkläder så ni ska veta att vi verkligen KUUUUTADE för att hinna med det jädrans tåget! Väö där råkar jag spilla cider som jag hade i jackfickan så när väl konduktören kom var det första han sa: "faaaaaaaaan vad det stinker sprit här" och lokaliserade ganska snabbt min glasflaska som stog på golvet. Erkände att den var min och var så nervös att den skulle välta så ville sätta den mellan med fötterna och tror ni inte att den trillar medans jag flyttar den mitt framför hans ögon? Han gick typ igång på det och bad mig att torka upp det. Hans kollega fixade papper åt mig och jag torkade det nödvändigaste. Men han var inte nöjd utan allt skulle vara borta. Nu handlade det inte om några kopiösa mängder utan han använde sin makt helt enkelt. Och eftersom jag ville sitta kvar på tåget orkade jag inte kämpa emot. Men ni kan ju tro att jag var förbannad när jag kom fram. Jävla typ alltså!


Det första Elina och Josse gör när vi kom fram var att kissa bredvid en stor väg sen var vi redo att hitta ett ställe vi kunde hänga på. Eftersom de inte släppte in oss på Sliver testade jag och Elina på 8 glas (eller vad det nu hette..) och när vi hänger in jackorna märker vi att de andra inte är med så ber att få tillbaka pengarna och springer ut för att hitta de andra 100 meter från ingången. Sluter upp och går mot O'learys (som är typ som Karlskronas Sliver, alltså inget ställe för gamla) där vi hittar nya "polare" som hjälper oss in då de är lite äldre än oss.


Väl där inne dansade vi röven av oss, drack god dricka och hade tjej-gossip inne på handikapp-toan! Och det som hände där inne får stanna där med förutom några foton som jag kan dela med mig av. När stället sedan stängde gick Olivia, Siri och Josse och åt medans jag och Elina såg värsta dramat utspela sig utanför matstället. En tjej, Mona, som förmodligen hade fått i sig alldeles för mycket bara stupade rätt av. Jag trodde först att hon bara hade snubblat men efter att hon inte reste sig upp blev hennes vän loco. Vi förstår henne även om hon kanske inte hanterade sitiationen helt rätt. Men efter en cirkus kom ambulansen tillslut och vi vet fortfarande inte hur det gick för Mona. Men om du läser detta så döpte vi vår GPS efter dig.

Efter att ha åkt med en sjuk taxichaufför (varför får vi alltid de värsta? ;o) var vi äntligen tillbaka i Habo! Men vi somnade inte direkt utan höll låda till i alla fall halv 5 på morgonen tills våra söta princessögon slöt sig och fick en god natts sömn! Slappade på morgonen efter och Josse var så trött att hon gick och la sig igen medans vi andra kollade på Baksmällan som är lika rolig varje gång!


När vi vilat färdigt packade vi in allt i bilen och for mot A6, dock följde inte Josse med då det är en bit dit och hade blivit en omväg då vi åkte direkt hemåt efter att vi var där. Vi avnjöt en god taco-buffe och småkikade lite i affärerna innan vi styrde kosan mot Växjö där vi lämnade av Olivia då det var närmare och snabbare att ta tåget därifrån till Malmö! (sen hade vi inte räknat med att vi kollat fel på tiderna så det visade sig att lilla snuff fick vänta 1timme på tåget :/) Mig släppte de av i Ledja hos familjen och höll på att inte komma uppför grannens garage då jag trodde att det var lättare än att köra ner på våran väg. Men där fastnade vi och det var en förvånad granne som kom ut och kollade om allt gick bra. Jag och Siri puttade så efter ett tag kom Forden upp, nästa år blir det vinterdäck på den! För jag har puttat färdigt. Jag kan investera i dem om det ska vara så ;p

Så nu vill jag bara avsluta detta med att tacka Joss som tog emot oss och bjöd på hus&rum! Hade jättekul och tror att vi alla hade kul tillsammans! Inte ofta man är ledig samtidigt så det var kul att vi tog vara på det :) Mer sånt! Har förresten fått ledigt valborgshelgen, vad ska vi göra då tjejer? ;)

N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0