mitt 2010

januari

firade in det nya året på Långö hos Siri med järngänget
bodde nästan ute i Kuggeboda hos Elina
upptäckte att de hade börjar riva long beach :(
tackade nej till ett jobb på Cypern
vi 90:or fick börja gå in lagligt på Nivå på fredagar
annars gick jag mest runt och var arbetslös vilket var en riktig plåga





februari

fick en första intervju hos Uniflex angående jobbet på telenor, gick på en andra och efter det insåg de att jag var något att ha. Så blev anställd den 28:e februari då utbildningen började i vikariepoolen där jag träffade helt underbara människor. De flesta har jag fortfarande kontakt med :)
elina och hennes familj hämtade hem Budda, världens sötaste fralla
firade Milwa som fyllde 2 år
vi sålde lägenheten i Kalmar och jag lämnade staden på riktigt
festade med hela skogsgänget hos per, en helt klockren kväll
köpte och flyttade in på Alamedan 25 i en helt underbar lägenhet
träffade någon som senare visade sig inte vara alls en bra person
hade en inflyttningsfest utav bara helvete. allt var skitskoj tills det hände lite tråkigheter men avslutades ändå med glada miner inne på Fridace




mars


påbörjade utbildningen på jobbet på riktigt och fick lära oss allt om olika system
hade flera spontana utgångar
Olivia & Siri åkte till USA där de var i 6 veckor
fick massor av råd och positiv respons av Esen i stort sett varje dag (som det nästan alltid varit)
Elina fyllde 20 och det firades ute i Kuggeboda
Nanna kom hem efter att ha varit på Nya Zealand i 3 månader
hade massa filmkvällar
medlyssnade & faddrade





april

hade fest med järngänget
spelade biljard & hade filmkväll här på Alamedan efter
jag började ta egna samtal
träffade Bengt för sista gången
festade ute på Hasslö med B's stockholmskompisar
klarade mitt slutprov med 90% rätt
firade Jannie som fyllde 20
bokade biljetter till Turkiet för att överraska Esen och gänget
fest med Elina och skogsgänget
våldgästad Nanna i Agdatorp




maj

pantade burkar för över 100kr
vi satte upp en arg lapp på jobbet
fest med fina tjejer
vi åkte på en 10-dagars semester till Turkiet. Hann med både Istanbul och kära Marmaris. Esens förvåning går inte att sätta ord och är helt obeskrivligt. Så kul att nån blir så glad av att vi kom.
jocke och per pussades för första gången








juni

Gangster såg ljuset för första gången
hade en romantisk kväll med middag och bio tillsammans med mina tjejer
var i Stockholm. hälsade på Grazyna med familj, Linda och så var vi ute på Mosebacke och dansade
denna månaden var då jag började ta samtal från ÅF, stället jag sitter heltid på idag
festade med Siri & Olivia ute i Lyckeby i en fin liten stuga innan det blev utgång
det var personalfest och Telenor hade hyrt hela Östersjöhallen där de utsmyckade hallen till Brasilianskt tema
blev inlåst på min egna toa så fick krypa ut genom fönstret i bara handduk och vänta på min andra granne som har vår nykel hos min 50-åriga granne Åke, hela incidenten gjorde att jag höll på att missa Oscars & Jockes student.
red hos Nanna




juli

festade på utegården
badade på Saltö med Olivia & Julia
var på äventyr på Hasslö med Nanna, hennes mamma och deras vänner
hade vikariepoolenmys på Saltö
åkte till Malmö och levde livet i en hel helg, hade så himla roligt!
var sjukskriven en vecka och gick på pencillin eftersom jag hade en hals som krånglat länge
nattbadade med Joss och Elina, bland det läskigaste jag gjort på länge
hade en sån riktig sommarnattsutgång med Carro, Emma, skogsgänget och järngänget




augusti

jag började ta hand om Chaplin och det har gett mig så mycket! Känslan att galoppera helt fritt är helt underbar och jag skulle aldrig byta bort honom mot något annat. han är speciell på många sätt, men vem är inte det?
firade Siri, hade klassåterträff, firade B, det var överraskninsfest för Erik, firade Emme
KAJSA KOM HEM och hade återträff på hennes altan precis som året innan
åt på stars and stripes med tjejerna
festade med x-pressare som var i stan
Bengt gick bort :(




september

jobbade som en riktig vikariepol:are
vi tog ett sista farväl av Bengt, det var en riktigt tung dag. Vila i frid, jag tänker på dig
firade Johan med dunder och brak
hade bullenskorv-kväll
Kajsa, Siri & Henke började sin utbildning på Telenor, sjukt nice
åkte och hälsade på Joss i Habo, 4 jätteroliga dagar med min pärla
ägnade tid jag kunde åt min krake och det lönade sig för i september premiärhoppade vi



oktober

fick heltid på ÅF
shoppade på börjes med Elina
umgicks med tjejerna
firade mig med släkten, vänner till familjen och såklart Nanna, Jannie & Elina
firade Per samma kväll, riktigt rolig kväll
JAG FYLLDE 20
fick en brakfrukost serverad dagene efter av Nanna som kom på besök
hade afterwork på jobbet
festade med Carro, Jade och gänget
fikade med Elina, Siri och Svante när de hade lunch från högskoleprovet
min älskade iPhone blev stulen på en fest :/
hade tjejkväll i Kuggeboda





november

hade avskedsfest för Filip som åkte till Afghanistan
var i Flyinge och kollade på hästhoppning tillsammans med Johanna & Lill-Elina
Nanna & Elina börjar sin utbildning på Telenor
hade en tjejkväll med Joss, Elina & Nanna
lagade mat med Sabina & Hanna
Jag åkte på en kryssning i Karibien med mamms



december

kom hem efter att ha varit iväg i 16 dagar i värmen
började utföra en god gärning om dagen
vi hade julmingel på jobbet
jag hade min (något försenade) 20-årsfest, kanonkväll
vi firade Olivia i Vissefjärda tillsammans med hennes underbara släkt
festade med Jones & gänget
hade tjejkväll med busarna från jobbet
Filip kom tillbaka från Afghanistan
festade på juldagen med mina finfina tjejer och alla sov tillsammans här på Alamedan, liket the old times!
överraskade Jocke som fyllde 20
firade in det nya året med järngänget hemma hos Fiip i Lyckeby. kvällen avslutades inne på ett svettigt men ack så roligt Harrys.





Tack för ett så jävla bra år!
Förutsättningarna för att 2011 ska bli lika bra är oerhört höga!


Kommentarer
Postat av: olivia =)

tack själv honey! <3

2011-01-22 @ 21:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0