2010/2011

Natalie har nu parkerat sig i soffan. Okej, det är läskigt att prata om sig själv i tredje person så ska sluta med det nu. Hoppas att allt är bra med er och att ni hade en fantastisk kväll igår för det var precis vad jag hade!

Kvällen började på Willys där jag, B, Filip & Mård handlade. De var inte de mest lättövertalade men när vi sedan stog i kassan fick jag trots allt som jag ville då de både ville skippa förrätt, sallad och efterrätt. Lite delikat måste det ju ändå vara på nyår kan man tycka. Det där med att alla skulle få plats i köket och laga samtidigt var en pärs men vi löste det. Oxfilé tinades i ugnen, vi skalade och hackade nog flera kilo potatis/morötter & kolrötter (?), stekte kyckling och donade. Och vet ni vad? Det blev hur bra som helst till slut och alla blev mätta och glada. T.o.m så gott att jag fick beröm av Löfgren för kycklingen, lite kul!

Vid tolvslaget stod vi på Filips trapp och skålade i skumpa, tur vi inte gjorde det som Linda råkade skriva. Det var trevligt, alla var glada och vi var samlade. Bara det betyder så mycket. Att kunna få skåla in det nya året med fantastiska vänner! Efter nån halvtimme fixade vi skjuts in av en vän på facebook och spenderade resten av kvällen på Harrys.




På Harrys hade jag sjukt kul! Träffade på Jocke och gänget som inte var så långvariga på middagen och även lite telenorare. Dansade som aldrig förr, trillade som aldrig förr på dansgolvet (eller blev rättare sagt knuffad ner, men det är en annan historia som vi inte skriver om här), skrattade som aldrig förr och hade sjukt ont i fötterna efter att ha dansat så många timmar. Blev hemgång runt 4 nångång och klockan var nog runt 5 när vi slöt våra ögon för en god natts sömn. Vi hade ju så mycket att berätta för Olivia som inte hängde med ut p.ga. sjukdom vad som hade hänt under kvällen och tiden bara sprang iväg.

Delad säng med B som var stilla och inte tog täcke vilket är ett kriterium för att jag ens ska kunna sova okej. Elina och Olivia tog soffan och alla var nöjda. Dock var jag inte lika nöjd med att vakna vid 9 hur pigg som helst, som tur väl var somnade alla om och vaknade runt 11 istället. Lite bättre i alla fall.

Detta var min nyårsafton det!
Nu blickar vi inte bakåt, för det som har hänt kan vi inte ändra på. Istället har vi nu ett helt nytt år att forma. Och innan vi vet ordet av kommer vi stå på någons trapp igen och skåla i skumpa. Må detta året bli minst lika bra om inte bättre än det förra. N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0