tänk till. tänk efter.

Folk har så mycket åsikter. Alltid. Jag ska inte säga något, jag är likadan. Det är farligt att döma ut en person innan man ens gett dem en chans. Varför gör man så egentligen? Man går på frisyr, kläder, röst, skratt, mimik och kroppsröreser, utseende och andra små detaljer. Och det helt i onödan då det inte är det som avgör vad man kommer att tycka om personen. Detta är så farligt då det krävs så lite för att kunna döma ut någon. Jag vet folk jag trodde så dåligt om kunde visa sig vara guld för mig. Det är ingenting man får reda på om man inte TAR reda på det. Jag har bättrat mig, det har jag. Jag försöker verkligen inte att döma folk för alla är värda en chans. Vad de sedan gör det den chansen är upp till personen i fråga.

Det finns många som man i efterhand inte tycker var värda en chans, men så går det inte att resonera. På så sätt hade man aldrig vågat dela med sig av sina åsikter, tankar och inte kunnat finna vänskap någonstans. Om vi tillsammans jobbar mot att vara nollställda när vi träffar nya människor kommer allt att bli bättre på, det är jag säker på. Allt kan inte hända på en dag men om man i alla fall försöker så har man kommit en bit på vägen.

Jag ska bli bättre på att inte döma människor, är ni med mig?


Kommentarer
Postat av: Josefine

Du ska veta att jag ser dig som en person som har väldigt LITE fördommar och det har jag alltid beundrat dig för!

2011-02-23 @ 08:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0