min Malmöhelg

Sitter hemma i min soffa. I karlskrona. Helgen har varit flippad och jag är SÅ nöjd med den.

Åkte ju ner igår och direkt efter att jag låst in min väska bar det ut på staden. Hittade min framtida vårjacka och lite annat småplock. Vet inte om det var för att jag inte hade rätt inställning eller om det faktiskt inte fanns så mycket intressant i affärerna för jag trodde verkligen att jag skulle ha några fler shopping-kassar.


Solen levererade massa fina strålar, vår nu kom igeeeeen

Efter att ha sprungit runt hela stan med Olivia tog vi bussen hem till henne. På bussen fick vi sällskap av en äldre man. Han berättade att han var en knarkare och att även hans barns mor var det. Skulle hans barn börja knarka skulle han ge dem på moppo, för sånt skulle man inte syssla med. Han avslutade allt med "knark är bajs" som numera är ett standardcitat hos oss.


Världens grymmaste gatumusikant!


Vi handlade mat på Mobilia innan vi drog hem för att laga pizzan. Vad vi inte trodde någonsin skulle hända oss hände på väg hem. PÅSEN GICK FUCKING SÖNDER, halvvägs. Och så glömde vi både osten och tacokryddan i affären, hur lyckat?! Men maten lyckades vi med och när den var färdig kom även Elina. Det var alltså MASSA tjejsnack då både jag och Olivia hållt oss lite så inte Elina skulle missa för mycket i och med att hon jobbade till 15. Efter några timmar kom även Henrik och joinade oss på vår lilla fest vi hade. Och party var det ska ni veta, såg ut som att vi varit 14 och inte 4 i Olivias lägenhet. Har bilder och filmer som jag knappt vågar kolla på då jag vet att vi inte hade några spärrar direkt!



Påsen gick sönder, hur stora är oddsen?



Kvällens gäng

Runt 00 började vi gå mot KB där vi hängde hela kvällen, vilket visade sig bli rätt intressant! Hade två som svek men inte fan var vi depp för det. Träffade sjuka människor, använde killarnas toalett istället för att ställa mig i en 20-man lång toakö, drack öl ur plastglas och sjöng. Oj vad vi sjöng, dansade och stojade. Det är precis det jag gillar med Olivia & Elina för de är lika tokiga som mig själv.


I väntan på Elina som fick vänta med att komma in. Inte så lyckat att be vakten att gissa hur gammal man är :D


Rolig handtork, ful tjej
Runt halv 4 gav vi upp och gick och åt. Efter det unnade vi oss en taxi och sa hejdå till lilla Henrik som på väg hem till sitt blev bestulen på sin telefon. Och vi blev lurade av vår taxihaufför. Vi bestämde med honom redan innan vi satte oss att det skulle bli 80 kronor och när vi kommer fram har han "plötsligt" ingen växel på min 100-lapp förutom några enkronor som vi fick tvinga oss till. Vad är det för jävla stil? Där är man så schysst att man från börjar visar hur man vill ha det. Bara att svälja och gå vidare, sånt är liksom inget att hänga upp sig på.


Tidig morgon, trötta tjejer

Solen höll vad den lovade även idag

The tourist

Imorse var jag hur pigg som helst medans de andra inte riktigt var med på noterna, inte först kanske. Men efter ett tag var vi alla färdiga, hade städat någorlunda och hade packat. Satte oss på bussen mot staden och denna gången var det Elina som hade intressant busss-sällskap. En dam som pratade väldigt grötigt och när Elina inte riktigt orkade med att försöka förstå längre utbrister hon: VAD ÄR DER DU SÄGER!? Och det var då hon började prata så vi Blekingebor kunde tyda vad hon sa. Vi gick in på centralen och la in våra grejer i ett förvaringsskåp och gick ut på stan för att shoppa. Ganska många av affärerna var stänga men det var några få vi kikade i. Kikade även in i Telenorbutiken för att hälsa på Svante som extraknäckte där idag. När vi inte pallade trycket mer gick vi till stationen för att fika. Elina och Olivia hittade värsta mysiga båset där vi sedan satt ett bra tag. Även Aimen joinade som inte hade något bättre för sig. 10 minuter innan tåget går kommer vi på att vi måste gå. Stress, stress, stress. Försöka ladda kortet, köpa biljetter, nästan glömma och tappa datorn och massa grejer men tillslut sa vi hejdå till Olivia och Aimen och satte oss på tåget. Det som är värt att nämnas är när Elina nyser sjukt högt samtidigt som en man går förbi våra sittplatser och blev så rädd att han höll på att få en hjärtattack, annars var det precis som en tågresa ska vara - lugn!

En underbar helg med andra ord. Tack för att vi fick komma Olivia, det var absolut inte sista gången! Ses redan på fredag igen då det är dags för en RIKTIG tjejhelg med nästan alla samlade under ett och samma tak. Fy fan vad bra. Längtar redan.
Later!

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Vilken gullig hatt du hittade! Du verkar haft en toppenhelg :)

2011-02-21 @ 10:08:38
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: olivia =)

åhh tack själv för en kanonhelg! Längtar också som en tok tills nästa helg när vi ska på att igen =) <3

2011-02-21 @ 17:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0