18 februari

Nu trodde ni säkert att jag skulle rapportera från Malmö men det blev ändrade planer serru. Men det gäller att leva i nuet, eller hur? Och då jag inte åkte ner ikväll passade jag på att ta två timmar övertid vilket passade perfa en dag som denna. Detta är nämligen en dag i sorgens tecken. Flaggan var hissad på halvstång då en av våra medarbetare (som vi aldrig hann träffa) dog förra veckan och dessutom så var det Hannas sista dag hos oss. Visst två helt olika saker som kanske inte bör förknippas med varann men det är sorgligt.

För ni anar inte vilken glädje Hanna sprider hos oss.
Det går knappt att beskriva faktiskt. En sån positiv människa som kan säga massa goda saker om även den värsta människan. Och vet ni? Alla borde ha minst en sån som Hanna i sitt liv för hon har gjort mig så gott. Hanna, du ska veta att jag älskar dig. Du är underbar på alla sätt och du anar inte ens hur mycket vi kommer att sakna dig. Du flyttar bara ett hus bort men tro mig, vi kommer märka av det. Jag är så glad för att du fick en chans att testa på något nytt och hoppas verkligen att du ska trivas. Annars vet du vart du ska komma igen =)


Men hur ser planerna ut inför helgen då undrar ni säkert. Det är så att jag tar det lugnt ikväll vilket verkar förvåna alla. Packar, äter lite pizza, lullar runt lite, planerar morgondagen, pratar i telefon och allmänt chillar. Imorgon däremot smäller det. Tar tåget ner på morgonen, möter upp min fina Olivia och shoppar lite hade jag tänkt mig. Vid 3-4 sätter sig även Elina på tåget mot Skåneland och joinar oss när hon är framme sen eftermiddag/kväll. Hör ni hur bra det låter? När klockan är tillräckligt mycket är det dags att korka upp. Vart vi nu gör det är inte ens planerat än vilket är så jävla kul. Har även några människor som befinner sig i Malmö imorgon de med som jag tänkte möta upp och träffa, ska bli kuuul!

VET NI? Det är inte en enda sak som skulle kunna förstöra min kväll. Jag är SÅÅÅHÄR pepp på allt och glad så att det riktigt bubblar i magen. Helt exalterad och vet vilket jippo det kommer att bli. Jag behöver detta mer än nånsin faktiskt. Har jobbat kassa tider i fler veckor än jag vill räkna och inte gjort något annat vettigt känns det som, nästan som att gå i ide. Denna helgen ska jag leva upp, på riktigt. Jag kommer få kvalitétstid med både Olivia och Elina viilket är oerhört viktigt faktiskt. Jag tror att vi alla tre är i stort behov av det. Jag känner att det är något som har saknats den senaste tiden och tror att det beror på att vi tjejer har varit splittrade sen i julas. Jag saknar OSS varje dag som går och kollar avundsjukt på alla som har alla sina vänner så lättillgängliga och nära. Men vi har något som inte de har - vi har en sån bestämdhet att inte falla isär. Vi har kärlek, lojalitet och vänska. Mina tjejer - ni ska veta att jag älskar er. Jag är glad att jag har er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0