27 april

Håller på att bli förkyld.. på riktigt alltså! Jag kommer dras med och bli seg som kola i huvudet och detta får ju bara inte hända nu när jag bara har en arbetsdag kvar denna veckan. Oh nooo. Okej, känn ironin där i slutet men det suger faktiskt att bli sjuk nu. Särskilt när en valborg i stadsparken i Lund hägrar och en förfest hos Henkee innan vi drar dit. Så får faktiskt knapra c-vitamin och vila så mycket det går.

Vad har jag annars gjort för vettigt idag? Jobbat 8 timmar (igen..) och efter jobbet drog jag till Kuggeboda. Hämtade min pärla i hagen som har börjat gnägga så fint igen. Tur han känner igen mitt tryne på dagar som jag känner mig som skräp. Känner man sig uppskattad i alla fall, om så än av en häst. Eftersom han är DÖ-pigg nu när jag precis satt igång honom igen longerade jag lille Chappe en stund innan jag satt upp, vilket var en bra idé. Vi jobbade på bra och jag var nöjd när jag satt av. Min fine!

Efteråt blev det pyssel i stallet och därefter hemfärd. Här har jag inte gjort mycket nytta. En dusch, tv-tittande och lite snack i telefonen bara. Detta TROTS att det finns mycket annat jag hellre kunnat göra som betala räkningar, städa och diska. Blir någon annan dag!


Imorgon är det grill och pyjamasparty hos Hanna så gäller att vara utvilad. Därför ska jag nu gå & lägga mig.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0