I'm cooler than you

Åh jag blir arg, så himla arg! Men vad gör det? Förknippas man en gång med något/någon så är det svårt att släppa, så för ett tag på jobbet förstod jag mig inte på världen. Vet egentligen inte vad jag vill säga med det här, mer än att man bara ska släppa in sina närmsta inpå livet. Inget annat är säkert för att få sig själv må bra.

Visst, man kan inte vara benhård. Man måste visa tillgivenhet för att få det tillbaka, det kan jag tycka är viktigt. Visa nya människor att man är tillmötesgående och visa att man faktiskt bryr sig (om man nu gör det) För jag vet hur mycket det betyder för mig när människor gör likadant för mig.

Att få folk att visa tillgivenhet är fina grejer. Att däremot kunna behålla en vänskap för det den är är ännu bättre och mycket svårare. För det är inte förrän det kommer mil emellan som man verkligen märker vilka som finns för en och vilka som inte orkar kämpa. Jag kämpar för de jag tycker om och det hoppas jag att alla gör.

Men nu till roligare saker, inte lika tunga. Imorgon är jag ledig, L-E-D-I-G! Så ikväll firar jag det med film, Shutter Island, som jag förövrigt inte förstår något av. Men tror inte det är så långt kvar av filmen, får ta någon lättare efter. Har ju inte direkt någon tid att passa imorn och inte heller några planer på vad jag ska göra. Funderar på att ta ut min söta krake på en riktig runda för att möta hösten som nu är här, på riktigt! (även om man vill förneka det!) Därefter bollar jag mellan att åka och våldgästa Nanna eller att åka till Johanna & c/o, har inte riktigt bestämt mig än.

Blir ingen utgång eller något sådant i helgen då den stavas JOBB. Men med bra OB och inte alltför mycket att göra ska jag absolut inte klaga. Man får leva på den tiden som man är ledig och verkligen ta vara på tiden och det är precis det jag försöker göra.


Min fina putti, som jag saknar så!

Så godnatt, nu har jag inte mer att dela med mig av.

Kommentarer
Postat av: pelle

Oh, var Shutter Island bra? Är på bokens slutspurt just nu, riktigt förjävla spännande!

2010-09-18 @ 16:21:04
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0