igår & idag

Igår vaknade jag och ville verkligen inte gå upp då jag var blixtertrött. Är så himla konstigt för jag kunde verkligen inte somna trots att jag var hur trött som helst. Men dagen gick hyffsat snabbt ändå och efter jobbet drog jag till Kuggeboda och min krake. Red lite i paddocken innan vi drog ut en runda och vi gjorde framsteg. Han har tidigare bråkat med mig när jag fattat galopp när vi rider ut. Bockar och håller på och vi har haft olika teorier på varför. Antingen det att han är väldigt busig eller att han inte riktigt har dem musklerna han behöver så han får ont i ryggen. Eftersom vi nästan bara skrittat och travat i 6 veckor nu verkar ryggen vara bra och igår galopperade vi på grusvägen och vilken känsla, inte alls samma sak som att galoppera i paddocken. Här är det helt fritt och man verkligen känner hur han tar i!

Väl tillbaka i stallet gör jag färdigt allt, ringer till Nanna och försöker kolla lite när Elina red men det var inte så lätt eftersom jag knappt såg henne då det var beckmörkt. När vi lämnat hagen hör jag ett mystiskt ljud och blev självklart asrädd! Säger till Elina att det lät som en yxa. Hon bara nejdå och jag: men allstå, det lät verkligen som en yza. Ah jag vet, men vågade inte säga det säger hon då. Alltså shit, trodde jag skulle avlida där ett tag. Men vi klarade oss helskinnade till stallet och väl hemma hos Elina var vi trygga. Blev lite 'Kungar av Tylösand', CSI och så innan jag somnade bums!

Vaknade runt halv 9 då Elina åkt för längesen till jobbet, he he he! Diskuterade lite med Ingela innan jag for till stallet och tränade lille Chaplin. Blev endast paddocken idag och tog ut honom ordentligt då han ångade när vi var färdiga. Så han fick en dusch, men om han tyckte om det vet jag inte. Innan jag åkte till jobbet pysslade jag lite och mös med den lille charmige Budda!

Och på jobbet gick allt bra! Fick tider för nästa vecka och det visar sig att jag och Tomas ska vara på administrationen på heltid mån-fre. Tog ledigt fredag för att sedan jobba lördag och söndag. Vila? Nejdå!

Nu är jag hemma från jobbet. Har hunnit att städa undan alla kläder. Även plockat undan i köket och badrummet. Imorgon blir det en final touch med dammsugaren och dammtorkningen för att sedan faktiskt kunna släppa in folk utan att skämmas. Det är nämligen tänkt att vi ska svänga våra lurviga imorn och det ska bli så kul faktiskt! Ryktas även att det kommer lite x-pressare till stan så dem får man inspektera.


Flinet och jag

Men nu ska jag fortsätta med mitt!
Nats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0