what's love gotta do with it?

Vi är inne i oktober, har ni tänkt på det? Igår när vi satt på wayne's så kom Elina med denna hemska nyhet, eller hemsk och hemsk men ja, ni fattar! Tiden går sjukt snabbt och det känns inte som om man hinner med hälften av alla sakerna man hade tänkt göra, men antar väl att det är så man uppfattar sin vardag ibland.

Jag var ju som sagt ledig igår och njöt av det precis hela dagen. Började med en sovmorgon innan jag och Elina traskade ner mot stan för att äta frukost/lunch på Wayne's. Tror nog vi är lika förvånade som ni är att vi inte gick till tre G, men det är så himla mysigt på wayne's dessutom är deras fukaccia (stavning?) himmelskt goda. Efter att ha fått lite mat i magen blev det en liten shoppingtur och jag fick med mig värmeskydd, serum till hårtopparna och även en nagelfil i glas! Sånt där som är så onödigt dyrt men bra att ha.

När Elina drog till skolan gick jag hem för en efterlängtad powernap och sussade sött tills jag blev väckt av telefonen. Var nämligen dags att röra på sig igen och denna gången mot Kuggeboda. Stannade till innan för att göra Elina och Ingela sällskap när de kollade på en häst Elina funderar på att köpa. En jättesöt unghäst som hon ska ha som projekt! Efter det drog vi till stallet och red ut när hon var färdig med Pralin. Var inte riktigt nöjd med dagens insatser från min Krake, men som sagt - alla har bra och dåliga dagar. Att det dessutom var mörkt när vi red gjorde inte saken bättre.

Sopade och gjorde fint i stallet, mös med min krake samtidigt som jag pratade med Olivia i telefon när jag väntade på att Elina skulle bli färdig. (multitasking for ever!) När hon sedan kom in tog det inte lång tid förräns vi var hemma hos henne och avnjöt en god köttgryta innan vi drog till maxi för att handla lite smått och gott som vi sedan avnjöt medans vi snackade skit i köket!

Natten spenderades i Kuggeboda på soffan med Budda som tog mer plats än vad som är tillåtet. Men bara man kollar på honom så är allt förlåtet. Stressade till jobbet imorse och här är jag kvar ännu. Slutar om 8 minuter och då är det tänkt att jag ska möta upp en hel drös med fina människor som är hemma över helgen. Me likey! Men nån utgång blir det nog inte då Elina påminde mig om att vi ska ut och rida med Nanna imorn, och att rida bakis är ingen höjdare.

So long people
Nats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0