learning how to fly

Eftersom alla är så seeeega har jag otroligt tråkigt och jag börjar bli otålig då jag fortfarande inte riktigt vet vad som händer. Men det löser sig, det vet jag för det har det alltid gjort förut! Ska bli kul att träffa skånepågarna igen, särskilt Viktor & Smartis som jag inte sett sen Eriks 20-årsfest. De busarna håller ju till i Lund och verkar trivas bra, vilket jag tycker är jättekul för dem' När de är färdigutbildade är de läkare och jurist, inte så illa pinkat va?

Bättre än en annan som nyss blev dissad av mamma när jag berättade vad jag hade kunnat tänka mig bli. Visst låter ambulansförare roligt? Där händer det lite saker och så, men mamma tyckte att man tjänade för lite pengar. Är det verkligen det viktigaste i slutändan? Visst, jag tjänar inga storpengar nu när jag jobbar. Jag har så jag klarar mig och även att jag kan lägga en hyffsat okej summa på sparkontot varje månad. Men när allt kommer till kritan så har jag faktiskt ett jobb jag trivs med och som är omväxlande än sitter på ett kontor och drar in storslantarna. Vardag var dag, det är ju ändå en så pass stor del av vårt liv.

Visst. Nu kanske inte ambulansförare är mitt slutliga kall, att kunna hitta något som passar är ju som en enda stor djungel. Att jobba per telefon går faktiskt fetbort i mitt framtida jobb, jag vill träffa de människorna jag hjälper! Nu trivs jag med det, men det är faktiskt inte den enda erfarenhet jag vill ha :)

Oj, kände att vi gick på djupet i detta inlägget! Men det får man göra ibland. Nu ska jag sitta och rulla tummarna tills det börjar hända ngt! Ska nog försöka klura ut något som vi kan göra med. Jag hade tyckt det var sjukt kul att ha typ en pokerkväll men jag har ju inte riiiiktigt plats för det. Får se om nån annan kan erbjuda rum!


Jessica och jag på den riktigt 'hemliga resan' vi hade innan vi slutade nian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0