21 oktober

Imorse hörde man Elina tassa ut riktigt tidigt då hon skulle gå till jobbet och det var riktigt skönt att veta att man kunde ligga kvar. Vid halv 11 började telefonen vibrera när Nanna ringde, hon skulle hälsa på mig idag :D Hon hade nämligen varit och skrivit på papper på Uniflex så från och med idag är även vi arbetskamrater, så kul! Så vi firade både min födelsedag och hennes anställning med en riktigt fin frukost som hon köpte med sig. Hon är verkligen helt underbar, min lilla Nannis!

Efteråt drog vi båda och red, jag i Kuggeboda och hon i Agdatorp! Han var lite väl stirrig idag, vi brukar ju inte rida ut själva då det är roligare om man är två. Red till paddocken som var lagom blöt efter gårdagens skyfall. Gick bra ändå även om han inte kändes lika bra som han gjort innan, men efter omständigheterna helt okej! Märkte sen att tränset satt helt på sniskan med efter att vi plockat isär det och smörjt det, kan ju vara en faktor i att. Men jag är stolt när jag släppte ut honom i hagen då han ser ut som en helt annan häst nu.



Chaplin ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0