26 november

Hej hörrni!

Jag sitter för tillfället och skriver i ett word-dokument på båten med en dator utan anslutning och en mobil utan täckning. På ett sätt är det otroligt skönt att faktiskt inte kunna bli nådd och slippa tänka på det samtidigt som man gärna vill veta om det har hänt något kul. Elina kanske har hoppat det högsta hon någonsin gjort? Jannie kanske klarade sista tentan? Nanna kanske redan kan alla options i BASS klockren? Osv, osv. Men istället för att tänka på vad som sker hemma ska jag ta vara på detta jag faktiskt upplever precis NU. Jag vet att det inte är många som får denna möjligheten att se världen på detta sättet eller ens se dessa delar av världen som jag nu dagligen besöker. Jag är väldigt tacksam, det ska ni veta. Att veta att det är regn/snö hemma medans jag ligger på däck och solar och riktigt känner hur det bränner får en att bli lite skadeglad samtidigt som man inte vill att dagarna ska gå så fort för snart är man där igen.

Än så länge har vi haft två dagar på båten, en dag på Aruba och nu har vi en dag till på båten sen jag skrev sist. I morgon är vi på Haiti som jag, Jonna och Mamma missade förra gången vi var på kryssning eftersom det blåste så mycket att båten inte kunde lägga till så det är kul att jag får möjligheten att besöka ön igen. Vad vi ska göra där är jag än inte så påläst på då det är många diskussioner hit och dit med mitt resesällskap men sist jag registrerade något tror jag att det var stranden som gällde men samtidigt, vad vet jag?

 

På båten gör vi inte många knop! Man vaknar upp till en hur stor frukost som helst och under hela dagen går man mellan poolen, solstolen och andra faciliteter. Och visst är det precis så det ska vara på semestern, inga som helst måsten. På kvällarna klär vi upp oss för att äta middag då det alltid serveras tre-rätters. I och med att det var thanksgiving igår var det kalkon som gällde och den var riktigt god om man inte räknar med den konstiga fyllningen. Kvällen innan det italienskt tema så vi får se vad de bjuder på ikväll.

Aruba har jag ju förresten inte ens berättat om! Vi gick upp monstertidigt igår för att äta frukost och gå av båten. Utanför hamnen hittade vi en taxi som tog oss runt på ön och visade oss det man skulle se. Vi såg deras högsta berg, en jättesten och så deras fyr! Låter inte som något speciellt men ni ska få se bilder då det är lätt att få konstiga bilder framför ögonen när man beskriver det så. Därefter tog hon oss till en strand med kritvit sand där vi testade på parasailing, jag och mamma. Det var helt otroligt samtidigt som det var något av det läskigaste jag gjort i och med att jag är höjdrädd. Man satt 30 meter rakt upp i luften och kollade man ner såg man bara vatten och man fick ett sånt rus i magen eftersom att detta är ju inget man gör varje dag. Men jag rekommenderar det verkligen då det var något alldeles extra. Och ett tag trodde jag verkligen att allt skulle gå sönder och jag skulle falla men icke. Det var väl utrustning som kunnat hålla även Chaplin ovan vattenytan, vilken syn det skulle vara va?

Efter att vi legat några timmar i solen tog vi bussen till affärerna där vi gick loco, Okej, kanske inte loco men jag köpte jättefina grejer verkligen! Köpte två parfymer för struntpriser så är det nån som skulle vilja ha en parfym till billigt pris är det bara att skicka ett SMS. Blev såklart en Euphoria för min del och så en Hypnose som också luktar helt underbart! Köpte även ett Tomas Sabo armband i pärlor med ett hänge och så en fräck berlock till mitt Pandora-armband. Det är ju nämligen ingen skatt på grejerna man handlar här vilket gör att priserna är lägre, inget man tackar nej till! Men nån iPad på Aruba blev det inte då det fortfarande var dyrare än vad jag trodde att det skulle vara, tur har vi fler platser att besöka för att se om priserna är desamma eller om det är billigare. Om de inte är billigare så tänker jag slå till och köpa en Mac hemma istället då jag bara har hört bra grejer om de datorerna och dessutom verkar de hålla hur bra som helst.

Men nu får jag runda av, klockan börjar nämligen närma sig disco. Tills jag hör av mig igen får ni ha det så bra hemma i kylan. Om du läser detta Niclas så pussa på Twister och gå en extra lång runda med honom från mig. Ni andra – ta hand om varandra. Man vet faktiskt inte vad man har förrens man har förlorat det vilket jag tror ni säkert har märkt mer än en gång. Och ni, man lever bara en gång så släpp loss ordentligt för det är ju fredagskväll för er nu så dansa loss ordentligt. En annan ska ju ge discot här ombord en chans ikväll. Finns ju trots allt en snygg bartender. Du skulle se han Elina, han är riktigt fin!


 

Som de sa på en show innan för någon dag sen - ”Don't loose your heart, use your head”

Love,
Natalie


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg bartender shiiit go for it girl!! (och om du inte gör det så gör det åt mig)

2010-11-27 @ 12:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0