not okay

har drömmar och dagdrömmar som följer med mig hela dagarna. riktigt såhär tunga saker som gör att det blir alldeles för mycket att tänka på. jag grubblar mellan plugget, medlyssningen, på rasten och när jag äter. blir tokig snart och klarar att inte riktigt.

känner helt spontant att flytta resan vi tänkte göra i maj tills nästa vecka men vet att det är helt omöjligt. men kan verkligen tänka mig hur skönt det hade varit och kanske hade det varit så att jag hade blivit fri mina mardrömmar efter en vecka med världens bästa vänner, eller kanske hade det bara fortsatt. vad vet jag? men det har de bästa förutsättningarna eftersom jag vet att marmaris läker många sår och glömmer bort många bekymmer för stunden och samtidigt ger mig en handfull med massa underbara minnen, intryck och sol!

för idag finns det nämligen ett citat som går om och om i huvudet på mig och jag försöker förstå vad som menas med det. får inga riktiga svar från folk jag pratat med vilket leder till att jag grubblar ännu mer. men såna dagar ska man väl med ha? känner att ett långt bad hade varit en bra idé ikväll med spotify tillgängligt och kanske en bra tidning. bara släppa allting för en stund och slippa tänka på tider, möten, jobb & fritid. slippa tänka på att jag jobbade idag när jag hade tvätttid och slippa tänka på att jag börjar min faddring på onsdag som jag är såååå (!) nervös för.

hade varit så jäkla underbart att samla alla mina tjejer under samma tak ikväll. inte behöva bry sig om alla milen som är emellan utan bara umgås och njuta av att man är i varandras sällskap. tyvärr är det omöjligt men det kommer ljusare tider det vet jag. om två veckor har jag mitt b' hemma & den tiden ska utnyttjas till max! krama om henne riktigt hårt då vi inte setts sen veckan efter nyår. det är egentligen ganska läskigt hur fort tiden har gått. känns som om man såg henne för inte alls längesen men när man börjar tänka efter så är det faktiskt mer än två månader sedan. jag är glad att det finns telefoner & skype för de har vi haft nytta av.

dock finns det mycket positivt i rullning med även om det inte låter så på mig just nu. jag är ledig måndag & tisdag (sålänge jag inte bestämmer mig för att åka in till jobbet för lite plugg) jag ska träffa olivia, siri, elina och förhoppningsvis nanna med för en sista fika innan olivia och siri åker till USA i 6 veckor. så blir mycket kramar innan vi ens låter dem åka iväg. och på fredag har vi planerat in att festa med filip då han varit oanträffbar sedan nyår så får hoppas att många nappar och vi har en sån där klockren fest och utgång som bara vi kan ha. en kväll fylld med skratt, catching up, bibeln, singstar och "jag har inte". I can't wait!

later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0