I don't like living under your spotlight

jag har min bubbla. i min bubbla är allt bra och allt sker på mina villkor. det är inte förräns jag tar steget ur bubblan och börjar tänka på verkligheten och verkligheten som kommer ske senare. jag kollar på mina vänner som vet precis vad de vill och har sina mål i livet och blir lite avundsjuk. jag vill också veta vad jag vill bli så jag har något att se fram emot. som liten ville jag bli allt möjligt; veterinär, hästpolis och bagare. men idag är jag realistisk! mina betyg och motivation hade aldrig klarat, hästpoliser finns bara på ett fåtal platser i Sverige och jag vet inte om jag är villig att flytta på mig för alltid och bagare är ju bara att lägga ner då jag hellre sover på natten än bakar bröd! =)

när jag väl har mina tänketider eller funderar så kan jag vara helt säker på att jag har mina vänner som lyssnar och förstår. även om många av dem inte befinner sig i närheten så är de bara ett samtal bort och någon sådan trygghet borde alla ha. jag vill bara säga till er alla som finns för mig att ni gör världens bästa jobb och jag har sån tur som har er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0