en midsommarnattsdröm

har kommit hem från ett underbart & traditionellt midsommarfirande och allt var verkligen så bra! jag linda B & olivia åkte ner dagen innan till stertmans släkthus och förberedde! på morgonen när vi vaknade sen fixade vi med potatisen sen låg vi och pressa i 2 timmar innan molnen kom.

då bestämde vi oss för att göra oss i ordning & vid 2-3 nångång kom killarna. så härligt att se dem igen, det är det varje gång. små lumpenkillar har vuxit upp till muckmän, så sjukt vad tiden går fort verkligen. 11 månader har gått och nu är de ute i det fria (förutom filip & mård som gav oss tråkiga nyheter: utlandstjänst för deras del = livsfarligt) därefter droppade de in en efter en. siri, jakob, jeff & så nanna, elina och matilda :) vi blev en stor skara och först blev det mat innan femkampen (som det säkert finns sjuka bilder från på min kamera!) som vi tjejer faktiskt vann. kanske tack vare att linda och siri var så stadiga på sina händer när de kastade ägg mellan varann. men vi var tvugna att känna oss slagna av knotten som åt upp oss så vi var tvugna att förflytta in oss i huset.

väl inne blev det drinkar, dans och skratt. inga 12 månader från studenten märktes. det är så mycket vänskap under ett tak, går inte att beskriva. jag skulle kunna försöka förklara och beskriva hur speciella och underbara alla är. för det är de hela högen. alla går att lita på, alla ställer upp, alla gör sitt bästa och alla vill allas bästa. viktor kokar korv till oss, mård lånar ut sin madrass när den ser lockande ut på morgonen, jag låter bli att knuffa ut linda som tagit över min säng, olivia är världens bästa värdinna, elina var smart och hade sin vattenpipa med sig, filip som låste in nycklar körkort och mobil i bilen, linda som körde med "den som deckar innan klockan 3 får man busa med" vilket gjorde oss alla livrädda för att somna (eller ja, alla utom nanna) men hon slocknade runt 1 och den som ger sig in i leken får leken tåla, siri som är en söt kossa (förklarar snart) och alla andra underbara personer! skulle kunna fortsätta skriva i evigheter men ni vet iaf att jag tycker så bra om er allihop ♥

men när alla började ge upp.. vilket var runt halv 4 fick jag ta lindas plats i olivias säng. funkade prima! blev ett litet kollektiv därinne i och med att jakob, siri och jeff med tyckte det var en bra sovplats. så lagom flummiga låg vi där och pratade tills vi skulle somna. jakob förklarar vad han har för vanor när han sover och berättar att han lyft täcket vid knäna på siri och då kommer jag med: du kanske trodde att hon var en ko? alla 5 börjar gapskratta och alla tog mig helt fel. då förklarar jag för att han skulle mjölka honom och då blev det ett skrattanfall till (tror fortfarande inte att de riktigt förstår vad jag menar, men vem gör det?) och då vandrade även elina in till oss och anslöt sig. sen försökte jag förklara mig och då blev det att man föreställde sig siris huvud på en ko's kropp. galet, jag vet! efter det nångång försökte vi somna även om det blev lite mer skitsnack!

var förberedd på en låååång en sovmorgon idag men vid 8 tassar elina in, inte helt välkommet så hon går in och lägger sig mellan nanna & linda istället ;p vi andra sov väl en kvart till (eller ja.. killarna i vårt rum sov nog till 11) innan det var dags för frukost. blev inga mackor för min del utan värmde bullens från nattamaten och det var gott! därefter plockade vi lite och satt på gräsmattan och umgicks. när allt var färdigt drog vi till kosta outlet där vi shoppade lite innan det var dags för hemfärd :D dock gick det inte så bra för mig och linda när vi stannat för att lämna av hennes grejer på garageuppfarten (bilnyckeln hade nämligen krånglat) så vi kämpar och kämpar! inte förräns vi fått instruktioner från filip (som var med om samma grej idag då de lånade lindas bil) fick vi igång den. i all lycka glömde linda vad hon gjorde och hade en växel i när hon släppte frikopplingen så den dog igen :( blev att vi väntade sammanlagt 1½ timme på hennes föräldrar som varit på hasslö. de körde in oss till stan för vi skulle till glassiären.

vi mötte upp elina & JOSSY ♥ åh vad jag har saknat dig! alldeles för kort tid tillsammans, inte ens godkänt. men skönt att träffa dig, du är helt underbar och du är så speciell för mig pärlan!

nu är ni uppdaterade, bilder kommer (kanske) imorgon!
later!

Kommentarer
Postat av: olivia =)

awesome helg =) <3

2010-06-27 @ 16:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0