jag ♥ ledja

vaknade upp imorse med mer ont i halsen än jag haft de 14 dagarna jag haft ont i halsen. men tänkte inte så mycket mer på det utan drog mitt trötta arsle till jobbet. satt där i 3 timmar tills jag förstod att jag faktiskt inte orkar med detta. varje gång jag sväljer gör det nämligen sjukt ont. sagt och gjort! ringde vårdcentralen för en tid och sjukanmälde mig igen.

hos doktorn tog de halsprov men inget visade på att det var halsfluss. men eftersom jag gått med det så länge hänvisade sköterskan mig till en doktor. han såg direkt att det var något fel, tydligen några steptokocker som hade beslagtagit min högra mandel. så gick hem med ett recept på pencillin, äntligen ska jag bli bra!

så åkte hem till ledja. ingen hemma, inte ens twist som mamma och niclas lämnat av i kallinge innan de drog till åhus. kan ju erkänna att det har varit lite ensamt men samtidigt så skönt. har haft allt jag behövt tillhands. AC (vilket verkligen behövs i denna värmen) isglassar, min medicin och bra filmer. ingen sol för mig imorn heller då man tydligen inte ska mixa sol med piller. får se om jag klarar det (y)

på onsdag är det iaf tänkt att träffa brudarna, ska bli trevligt :) 
och på fredag är det tänkt att jag ska vara tillbaka på jobbet, hoppas jag är bättre tills dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0