the flower's problably died but it's okay

MSN är egentligen en ganska konstig sak. sak, program, teknik.
men ack vad bra den är & vilken nytta man har haft av den.



så många gånger man har fått tag på folk man behövde
så ofattbart många gånger som man kommit på sig själv sitta och skratta
så bra att man kan hålla kontakten med folk som bor för långt bort
(eller att man själv är långt bort och vill prata med nära & kära)

men man kan komma på sig själv att vara inloggad hur länge som helst utan att ens skriva till en enda person. hela programmets innebörd är ju meningslös där. vara inloggad för att kolla vilka som med sitter vid datorn. och tänk så många kontakter man har som man inte ens behöver? personer man lagt till som man tror man kommer få någon sorts relation till. men egentligen ligger de bara där och skräpar och för att man ska kunna hålla lite koll? =) har några såna, men jag brukar rensa bland mina kontakter ibland. såna man lagt till på fyllan eller för att skoja med någon. ja, alla har vi någon gång varit unga & dumma.

men det tråkiga med detta är att många av de jag skulle vilja skriva med inte brukar visa sig på MSN. olivia sitter alltid offline vilket gör det omöjligt för en att veta om hon är där eller inte, linda & svante har svikit MSN för facebook-chatten som enligt mig suger, smartis & de andra i lumpargänget är alltid borta så de hinner inte vara online (iaf inte i veckorna), det verkar inte vara elinas grej & josse, ja josse vet jag inte vad det tagit åt då vi alltid brukar ha hur roliga konversationer som helst tillsammans. kan man annat med den underbara människan? tur att det finns några som inte sviker som jannie, siri, esen, nanna (hon kommer ju trots allt in så fort hon får läge), carro & henketufs'

nu ska jag se om det finns några program på tv:n jag kan spela in till senare
& så ska jag mysa vidare och läsa färdigt min tidning =)
later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0