if i could write you a song to make you fall in love

finns det folk som hellre speglar sig bakom falska fasader än att visa vem de egentligen är?
kan man egentligen lita på någon?
går det att lämna över alla sina innersta hemligheter till någon?

varför kan jag känna att vissa undanhåller saker?
att man hellre visar upp ett sken som inte överensstämmer med personen bakom tankarna
ska jag någonsin vika mig och min ärlighet för att kunna behålla något som är viktigt?

är ni hellre inte helt ärliga mot folk i er närhet och har dem som vänner ni inte kan lita på istället för att kanske bara släppa in de som verkligen betyder något och som du vet kommer göra skillnad i ditt liv?
kanske tycker ni inte att det spelar nån roll om folk inte är sitt riktiga jag mot er?

men jag bryr mig
jag vill inte ha vänskap som är baserat på lögner, svek och allt sånt negativt
jag har valt, sorterat och på det sättet hamnat med några som verkligen är bra för mig
såna jag vet kan skicka mitt i natten för att jag inte mår bra
vänner som bryr sig
ger och tar
och som förstår när jag verkligen behöver dem

jag har försökt att ha vänner 'på långt håll' fast att de är nära
man har råkat berätta saker som de inte hade något med att göra
men jag har bättrat mig
förstått att alla är inte så goda som jag faktiskt tror att de är
jag vill gärna tro det bästa om människor tills det motbevisar det och då kan det vara försent

så förstå:
har ni mitt förtroende, vänskap och kärlek
var rädd om den och känn er speciella
inte för att jag är särskilt speciell, inte alls det jag menar
utan för att jag behöver er, precis som ni är


folk kanske kommer och går
men jag håller mitt hopp uppe för oss, det ska ni veta


Kommentarer
Postat av: nanny

:*

2011-01-20 @ 08:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0