I wanna be perfect. For you

Här sitter jag i Ledja omringad av julklappar pumpandes julmusik samtidigt som jag dricker glögg. Mer juligt än så här kan det väl inte bli dagen innan julafton. Det enda som saknas för tillfället är en gran och i år ska vi tydligen köra mot min vilja på en plastgran. Hör ni hur det låter? Usch, men det är inte så konstigt eftersom vi inte haft tid att hugga en detta året. Dessutom hade vi dragit med ton med snö in om man hade huggt någon nu. Men jag har hört att plastic is fantastic så vi lär klara oss ändå.

Imorgon ska vi vara här hemma, i vårt hus, vilket ska bli såå skönt. Slippa fara, släpa, bära & sen åka hem igen. Var egentligen tänkt att Kauppis med skulle komma, men de lämnade återbud idag vilket betyder att det blir vår familj och så Kerstin & Yngve såklart!

För de 7 senaste åren har vi firat med dem. Innan åkte vi alltid ner till Polen för att fira vilket jag kan sakna, där hade vi riktiga traditioner och det är jul för mig. När jag duschade sist använde jag ett balsam jag inte använt innan, det innehöll en doft som fick mig att tänka på mormor. Varför vet jag inte, men det kom så himla plötsligt. Tyvärr vet man aldrig vad man har förrän det är borta och det är så sorgligt. Och det som är ännu jobbigare är att veta att min morbror är kvar där och måste fira julen ensam i år. Han har tur som har vänner han kan vara med, men det är inte rätt. Hade han inte arbetat så hårt hade han kunnat vara här med oss, men det kommer bättre tid. Just nu är jag glad att han ens fick ett jobb när det är sån konkurrans. Även om du inte läser detta och även om du skulle läsa och inte förstå så ska du veta att jag saknar dig!




Jag är lyckligt lottad ändå. Jag har ett hem, familj, vänner och en sysselsättning. Och det är så kul att veta att Linda har landat i Blekinge, även Joss & Olivia. Och såklart Filip som kommer ändå från ett land där han hade sand i byxorna.

It will be a white christmas
Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0