help

Hittade denna bloggen via en annan blogg och far så illa av den! Jag kollar på bilderna, känner hur tårkanalen snärps åt och blir allmänt blödig. Skulle jag kunnat hade jag räddat alla små djur som far illa, men det gäller att vara realistisk. Hade jag åkt dit hade jag klämt in alla hundar i min resväska och låtit dem sova här i min soffa hemma, fått långa promenader och skämt bort dem. Den som fått mitt hjärta att bulta lite extra är den lilla sötnosen Lycky som är en liten snutt på 1 år som en liten mini-Twister. Mitt hjärta säger, gör allt du kan för att kunna hjälpa honom medans mitt förnuft säger att jag verkligen inte har tid för en hund. Jag vet ju hur mycket jobb det är med en hund, men visst är det värt det.



Jag vill att om ni har möjligheten att kika in så gör det, du kan göra skillnad. Även om du kanske inte kan ta hand om en hund/katt själv kanske du vet någon som skulle vilja ha en ny vän i sitt hem? Ett litet djur som bara vill ha lite kärlek. Dessa djur går nämligen ett hemskt öde till möte.. döden! Allt p.ga. köpare endast verkar tycka att djuren är roligast när de är som minst. Det är helt sjukt. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om att vi efter skaffat Twister bara släppte ut honom och lät honom få klara sig själv. Hur står man ut med det? Förstör ett liv endast för enkelhetens eller stundens skull. Ibland tappar jag verkligen förtroendet för människor över huvud taget, fred på jorden är så långt bort vid horisonten man kan komma. Verkar inte som om människan är kapabel till att vara vänner, visa respekt mot medmänniskor/djur/natur och inte heller vara ärliga. Så sorgligt. Om bara alla gjorde vad kunde så skulle världen vara en bättre plats, men det är väl bara att inse att inte alla gör det bästa de kan för omgivningen, utan endast för sig själva.

Från och med nu ska jag göra en god gärning om dagen, det behöver inte vara något stort utan oftast är det tanken som räknas. Som killen som hjälpte oss ut med bilen idag, du gjorde verkligen din gärning när du hjälte oss. Tack så mycket. Jag tror på karma och att man blir en bättre människa om man vill sina nära bra. Vill ni vara med att göra en bra gärning om dagen? Min blir att sätta in pengar på deras konto för att hjälpa så många djur som möjligt att få en chans till överlevnad. Det är inte summan som räknas, gör fler samma sak kan det bli ett bra slut till slut. Tveka inte, bara gör det.

N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0