flightless bird

nån risk för att jag ska hamna under de mest aktiva listan är ju väldigt långt borta som ni märker, men jag har helt enkelt inte haft tid eller lust för att blogga de senaste dagarna. har hänt mer än det brukar och jag har njutit av varje minut som jag har spenderat med mina vänner. för jag vet precis varför de är de är mina vänner & hur bra de är för mig :)

i fredags var det jobb som gällde. en heldag med kim men han satte sig vid skrivbordet bredvid för att göra mig så självständig som möjligt och det gick ju faktiskt bra! kul verkligen. sen började det trilla in sms med folk som ville komma på kvällen och alla var såklart inbjudna. vi körde på en förfest som liknade de vi hade förr och oj vad trevligt vi hade det. har verkligen saknat att ha järnjänget samlat och alla verkade uppskatta det lika mycket som jag gjorde! de enda som saknades var joss, siri, olivia & kajsa men de 3 sista lever ju loppan i USA så det får vi ta igen när de kommer hem! (y) när klockan slog 12, halv 1 drog vi först mot nivå och därefter till sliver där det var fullt med folk! innan vi gick hem drog vi till nivå en sista gång för att ta farväl av de lumpengrabbarna som var kvar och lilla jocke :) hade dock inte sån tur när vi kom hem då det inte gick att låsa upp dörren så i ren panik får vi skjuts hem av lindas kompis till skogen. var en förvånad niclas som mötte oss i köket.

igår var det dags för jobb igen och jag var laddad. min sista fadderdag och man märker verkligen stor skillnad på företag och privat. men jag ska knäcka koden på företagssidan med, det kan ni skriva upp! satt med johanna som är en störtskön brud och bredvid oss hade vi sara från min pool & jonna. kan ju berätta att det var stunder vi satt och vred oss av skratt p.g.a konstiga kunder. mitt i ett samtal hade jag ett sånt anfall att jag fick koppla bort honom, jättepinsamt att erkänna egentligen men nu gör jag att ändå för det är sånt som kan skina upp en hel dag. direkt efter jobbet mötte jag upp linda och vi gick till bildardcaféet för att träffa mård smartis och lukas. där tog vi varsin pizza och tanken var att vi skulle ta en omgång biljard med men vi orkade inte det sen när det väl gällde. gick till mård istället och skulle sätta igång filmer men han hade inte den rätta tekniken hemma så blev att vi vandrade de 200 metrarna till mig istället och satte igång att. väl hemma hos mig joinade elina med dock uteblev filip, viktor & nanna av någon anledning /: filmerna var inget att hänga i taket men sällskapet var trevligt så summan av kardemumman var att det var en mycket trevlig kväll med mycket kvalitétstid :D

idag gjorde inte jag och linda många knop. planen var att gå till glassiären men den var helt igenbommad. tänkte även ta caspiens men vi kom på att det var middagar som väntade hemma så skippade det. istället gick vi till busshållsplatsen och fick sällskap av en liten 8-årig pojke som hette daniel. stackaren snackade om att han skulle till sjukhuset för att kolla höften, till lindesnäs för han bodde där och så ville han följa med oss till verkö, "dit vi skulle för att hälsa på våran vän erik". han verkade inte alls veta vart han hörde hemma och sprang på vägen med sina kryckor. han höll även på att hoppa in i lindas bil när hon blev hämtad och alla andra bilar som stannade på andra sidan av mc'donalds. tillslut verkade det som om en schysst kille hjälpte honom :)

jag tog bussen hem och har haft släkten här på påskmiddag. blev inte så mycket traditionell mat men lite ägg, sill & skinka hade vi iaf. istället hade vi årets första grill, potatisgratäng & tzatsiki och måste säga att det satt som det skulle. fin efterrätt med med glass, varma jordgubbar och chokladsås som nelly själv gjorde! mumma. var jättetrevligt att träffa dem igen och de önskade mig allihopa lycka till imorn så får hoppas att det hjälper.

imorn är det nämligen dags för mitt första egna pass på jobbet men jag ska kicka ass & hjälpa alla så gott det går. allt kan jag inte göra men mycket kan jag göra ska ni veta ;P så just nu är jag aningens nervös men snart är det dags för sängen och då vet jag att jag kommer somna bums då det varit lite dåligt med sömn de senaste dagarna :)

så nu tackar jag för mig. godnatt, sov gott, saknar dig.
(ps. bilderna kommer när jag orkar!)

Kommentarer
Postat av: pelle

Ey, vad var det du jobbade med nu igen? Visst har jag frågat det en gång i tiden?

2010-04-05 @ 17:59:02
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0