kan du lyssna riktigt noga och sen säga att du förstod?

vissa gör det så lätt för sig, verkligen. det kan handla om simpla till komplicerade grejer och folk förväntar sig jämt att man ska finnas där för att ställa upp. jag är trött på det och även trött på folk som är så oärliga att de inte ens förstår att de nästan t.om lurar sig själva med sina lögner. falska människor finns i varenda stad och man måste vara lika aktsam varenda gång. för öppnar man sig för en människa vars enda mening är att lura en är livet inte lika happy längre. och få höra från en av sina föredetta vän att hon gått bakom ryggen på en är ingen rolig nyhet. därför så kommer jag inte öppna mig lika lätt längre då jag inte ser någon mening i det. utan att satsa på sina vänner som man vet vart man har är något jag kommer att göra då det är onödigt med energi att lägga på folk som ändå inte uppskattar en.

för folk har så mycket åsikter hela tiden. det började med när jag började på högskola. det sista jag ville var att gå kvar och då fick jag kommentarer som: "du har ju redan gått ett halvår, kan ju likagärna gå kvar", "varför vill du till karlskrona" och när man väl kom tillbaka då var det: "jaha, vad ska du göra nu då" men ser ni? jag löste det! tada! det gäller att inte göra det så lätt för sig själv utan att kämpa. jag har ett jobb jag trivs med, fina underbara vänner och en kanonlägenhet. vad mer kan jag önska mig? nej precis, ingenting! ändå fortsätter folk att lägga sig i trots att jag är nöjd med min tillvaro. ska jag plugga till hösten så gör jag det. men gör jag det inte behöver ni ju inte döma mig för det. allt är upp till mig!

I forgot how good it could be to feel alive!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0