it’s the friends you can call up at four a.m. that matter

jag är så trött på att försvara de människor jag älskar och tycker om. ibland får man höra saker som man själv inte uppfattar med andra personer och jag blir lika stött varje gång. jag vill att folk ska se på de personerna som jag gör. deras fina personlighet, fina skratt och känna glädjen som de ger mig. jag orkar verkligen inte försöka få folk att förstå. folk är så hårda och ibland vill jag bara lägga ner allt, men att ge upp är att förlora på riktigt.

vad ska jag göra egentligen? har precis bråkat med mamma igen om hur vi ska göra nu. varför har jag inga planer? varför vill ingen anställa mig? varför drog inte jag på någon jävla jorden-runt-resa? varför känner jag inget pluggpepp? vad faaan håller jag på med.. detta håller ju varken nu eller i framtiden. jag kollade sista minuten idag - 499 kronor till cypern. elina och emme var på, jag tvekade (konsigt nog) pengar är nog det enda som håller mig borta från en restresa.

måste passa på att tacka elina, det hon gör för mig är enastående. inte nog med att hon låter sig luras med på mina skumma planer och upptåg så finns hon verkligen där för mig när jag verkligen behöver det. behöver inte oroa mig att hon skulle bli sur om jag väcker henne mitt i natten för att jag är osäker på något eller bara vill få henne att skratta med min dåliga humor. jag är så jävla glad och tacksam att jag har en sån fin vän och det behövs inte alltid fyllas nån tystnad för den blir aldrig pinsam med henne. jag älskar dig mitt lilla flin, och du vet att jag finns här för dig precis när som helst.
 
och även jannie förtjänar en eloge. hon har ett sånt fantastiskt tålmod, inte bara med mig utan med alla hon har nära sig. jag har haft henne vid min sida i 7 år och har alltid fått stöd och hjälp när jag har behövt det. jag uppskattar dig vännen och allt du gör för mig. love you!

det är många som ställer upp för mig och delar med sig av sina fina tankar och jag har såklart inte glömt er heller. så jävla bra är ni och ni är verkligen helt rätt för mig. jossy olivia linda nanna siri och emme - jag kan inte vara gladare än vad jag är nu för jag vet att jag har er. ni ställer alltid upp och ger mig rätsida på livet. cred till er, det ni gör är skitbra och jag älskar er för vad ni gör för mig ♥

jag har turen på min sida att ha världens bästa vänner och idag saknar jag er något fruktansvärt. hösten kommer och det gör att alla är delade. jag är så jävla stolt över er som verkligen vet vad ni vill och kan lägga ner all glöd på det. ni sparar så mycket tid på det och ni kommer klara det så braaaa. jag tror på er.

idag är allt fel & jag är nostalgisk
att öppna alla fotomappar från våren hade varit självmord därför låter jag bli
för i arkiven finns alla leenden sparade och det är lika fint varje gång man tittar
jag kunde verkligen inte tagit studenten med bättre människor
och idag saknar jag er allihop och gemenskapen vi hade tillsammans
jag ser verkligen fram emot när alla är samlade igen och vi gör nya upptåg


naats, gör om gör rätt

Kommentarer
Postat av: olivia =)

Jag finns alltid här för dig min kära natsi! =) <3

2009-09-21 @ 22:27:44
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0