run away to me

jag är hemma, det där med pendla är krävande. har kollat lite på grey's anatomy & även lite christine. kul att fylla magen med skratt då det mest är ångest och stress där nu :) men det är synd att klaga.

you hurry, but why?
where are you bout to go?
do you wish to die?
well, that you don’t know
if there’s life after death
then man what i’ve lost
I can still see your breath
turn into frost


och nu är det såhär att jag har chansen att få ett serveringsjobb på cypern för ett år, och känner ni mig väl så vet ni att det är precis något sånt jag har letat efter. ständigt har jag fått tillbaka mina ansökningar där det stod "tack för din ansökan men vi har nu valt att gå vidare med andra ansökningar" och det pushar ju inte en direkt. så när jag öppnade min mejl på bussen hem idag fick jag en mycket rolig nyhet att de faktiskt tyckt att jag skulle passa in. visst, det är inget som är klart och inga flygbiljetter är bokade, men detta gjorde mig på strålande humör.

jag frågar folk om råd för hur jag ska göra, men de gör det inte lätt för mig. några säger att jag borde plugga först och andra säger: ÅK! det värsta hindret är mamma. även om inget är säkert och du säger att jag ska åka om jag vill så vet jag att du är emot detta med varje millimeter av din kropp. men tror du verkligen att jag får samma studieresultat nu som om jag hade brunnit för det? tror du att jag kan genomgå en hel utbildning bara med mitt dåliga samvete?

allt är väldigt splittrat och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska tycka eller tänka


I always said I wouldn’t be untrue
to anything I put my heart into
I always said that this is where I’ll stay
but maybe I was only sleeping


Kommentarer
Postat av: olivia =)

GÖR det!! =D fatta vilken kul erfarenhet! =) <3

2009-10-08 @ 22:07:48
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0