1000 nålar

jag MÅSTE sluta tro det bästa om folk. det kan vara om mina nära, mina bekanta eller folk jag vet vilka det är. jag är alldeles för snäll när det gäller sånt egentligen och tolererar väldigt mycket. min mamma fick mig att inse det idag och jag märkte att det inte funkar att behandla mig som vissa gör just nu. finito!

jag trodde på att tandläkaren gjorde sitt bästa idag, men hon hade gott och väl kunnat ge mig något som hjälpt. och sen när mamma senare pratar i telefon med någon och berättar vad som hänt blir det precis som att jag skyddar min tandläkare "för hon har ju ändå försökt". men det är ju egentligen bara bullshit då de inte verkar våga ge något starkare för att de är rädda att bli påkomna eller något.

detta är bara ett exempel. ett annat är att jag skyddar de flesta även om det inte är till min fördel. om någon behandlat mig illa eller inte gjort vad den lovat så skyddar jag den mot andra personers kommentarer om hur dåligt det var.

egentligen borde jag verkligen inte skydda folk på det viset
men ska försöka att ändra mig, men det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0