my only wish this year

så himla bra dag idag och jag är fortfarande glad. skönt när det finns dagar som verkligen lyfter upp en. trots att gårdagen kanske inte riktigt var att hänga i granen så gjorde vi iaf så gott vi kunde. och så slapp vi ju faktiskt gå hem från saltö i -7 grader eftersom "mannen" kom och hämtade oss i sin fina volvo. hade dött för att få en sån pärla, helt allvarligt. dock gick det inte likabra när vi kört rundan runt stan och jag skulle hoppa ut då jag klämde höger-pekfinger i dörren och den blödde och blev och mer blå.

fingret såg likadant ut när jag vaknade upp hos carro, men klädde på mig efter ett samtal med elina och mötte upp henne i ett snöigt karlskrona. vi startade lite smått men insåg att vi behövde fylla på våra depårer så vi satte oss på 3G och mös med bakad potatis med tonfiskröra (as usual). därefter blev det lite julklappsinhandlande, mest för elinas del då hon redan visste precis vad hon skulle köpa. med mig fick ett par jeans följa med, även josses julklapp som jag och elina klurade på tillsammans. resten får jag ta i veckan.

avslutade dagen på wayne's med en välförtjänt fika. mamma och kinga kom med och jag skulle visa min skada till min mamma. men självklart skulle hon överglänsa mig och visa att även hon klämt sitt finger i en dörr igår. dock dörren till toan på statt, men alltid ska hon vara bättre. så idag är vi båda lite handikappade här hemma. tur att niclas är vettig iaf.

vi planerade även lite juldag & nyår och det blir bra. jag har glada känslor i magen och ser fram emot detta jättemycket eftersom alla som betyder något är hemma och det är då som Karlskrona är som bäst. åh, ni får mig att lé.

något som gjorde min dag ännu bättre nu är att jag fick ett mejl från cypern är att efter två långa mejl fortfarande är intressant för dom så jag ska på en personlig intervju i sthlm 26:e januari. detta är som grädden på moset och det känns bra, för då kanske jag har några alternativ att välja på. det bästa hade varit om jag fick jobbet på Rhodos, då man kan välja om man vill jobba 3 eller 6 månader och så är det bara 1 timmes båttur från Marmaris. vilket är perfekt om man får en hemsk saknad så är Esen och alla andra jättenära. men man ska inte hoppas på för mycket, men det känns som om allt går i rätt riktning nu och det är jag tacksam för.

nu ska jag avsluta denna kvällen med ett gott té & en välförtjänt sömn då morgondagen kommer bli jobbig. dags för tandoperation 2. vilket är en komplicerad en och jag hoppas att jag ska må så bra så att jag kan åka med elina hem och trixa lite (hemligheter) och mysa. det hade varit förbaskat bra det.




later
natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0