marmaris, seni çok özlüyorum

Marmaris, jag kom tillbaka, jag gjorde verkligen det och jag ångrar det inte en enda sekund att jag äventyrade genom hela turkiet för att komma dit. Jag och elina klarade det galant, bäst som vi är. Utan henne hade resan inte varit något, så glad att jag har någon som henne. Elina är nämligen proffs på att uppmuntra mig och säger alltid helt rätt saker.


Dagarna spenderade vi ofta utanför donatella travel med esen, eric, ali & claire! De är ett toppengäng och ställer upp till 100%. Och då ska vi inte tala om hur klockrena alla är, var och en på sitt egna sätt.


Esen är verkligen en som bryr sig och han passar på oss, verkligen rädd att något ska hända. Han är alltid glad och tycker om att vi sitter där med honom och retas för hans gamla tanter. Jag saknade honom något fruktansvärt när jag åkte hem förra året och varje gång jag hörde en norrman prata lät de alltid som esen. Jag vet att det inte kommer bli lättare detta året men vi är närmare varann nu och nu är jag helt säker på att jag kommer att träffa honom igen. För som han sa; även om han inte jobbar på donatella så kan vi (hela gänget) alltid hyra en lägenhet i marmaris och leva loppan och på vinterhalvåret när han är i Istanbul är vi alltid välkomna att besöka honom!


Eric är en liten söt plutt och vi är hans darlings (fast mest elina). Han är alltid glad och ställer upp på vad man ens ber honom om och jag tror han kommer få det jobbigt utan oss nu ;)


Ali, det finns knappt ord som kan beskriva hur rolig denna mannen är! Han är verkligen helt och hållet sig själv och bryr sig inte vad andra tycker.  ”nice weather, nice sun, nice boattrip, wanna jiggy jiggy?” haha. Typ världens
roligaste människa!


Claire är den enda tjejen som jobbar med killarna och är verkligen jätterolig. Iår gick hon runt med en krycka men det blev bättre tillslut. En kväll när vi satt där och drack blev hon så full så hon bara gick iväg utan att någon fattade något så esen fick springa ifatt henne och skaffa en taxi för gå hem kunde hon inte göra då det tar 40 minuter om man går i normal takt. (vilket hon inte kunde göra p.ga sitt knä)


Ciko. Hur ska jag kunna fatta mig kort? Fjärilarna i magen förklarar krig i magen känns det som varje gång jag ser honom. Alla känslor från förra året bubblade upp till ytan och jag hade verkligen tur som hann träffa honom då han kom hem från antalya samma dag som vi skulle åka så hade väl 22 timmar tillsammans i samma stad.

 


Men ni kanske vill veta lite mer om själva resan?
tänkte väl det..


Torsdag: vi kom fram till Izmir (som ligger 4 timmar från Marmaris) vid 11 tiden och så hittade vi buss från flygplatsen till otogaren (stor bussterminal) och jag var riktigt stolt över oss att vi lyckades lösa detta! På bussen var det varmt och kvavt då det inte fanns någon A/C och fläktarna inte gjorde vad de skulle så jag och elina gav upp efter en stund och satte oss i underkläder under hennes kära handduk. Grannen på andra sidan verkade finna detta väldigt intressant, så när vi skulle få på oss byxorna igen gällde det att vara smidig ;)Framme var vi väl runt 6-7 på kvällen och det första vi gör är att gå och bada (vilket vi fick höra av en servitör hela veckan sen) och sen tillbaka till hotellet för att göra oss iordning för att möta esen :)


Självklart kändes det lite pinsamt att träffa esen då man inte sett honom på ett år men jag oroade mig i onödan då det första han gjorde var att krama om mig och säga moje kochanie! Resten av kvällen spenderade vi utanför resebyrån och catchade up och började lära känna eric :)


Fredag: tog oss lite välbehövd sömn då en resa oftast tröttar ut en till max utan att man ens gör något och så vandrade vi ner till stranden! Tog lite bilder på elina in ”action” och senare när esen slutat vid 1 mötte han upp oss och så låg vi i vattnet i flera timmar och busade med luftmadrassen och badringen. Väldigt mysigt!


Efter det gick vi och åt en keeeebab (jag älskar den kebaben) och så gick vi till hotellet för ett dopp i poolen innan vi gjorde oss iordning för kvällen. Ovana vid värmen svettades vi som grisar när plattången och hårfönen gick igång. Inte lätt att komma från kalla kvällar till varma! När vi kände oss redo gick vi till ”office” (donatella travel, resebyrån) för att förfesta så tog med oss varsin absolut och festhumör. Humöret var verkligen på topp hela kvällen och promillehalten var på topp! Vi gick till long beach (som är en av partydistrikten) och sållade mellan alla barer! Blev bar – x, sea side, cream och några till. Det blev dans på bardisken, full 1, strippstång, blinkande solglasögon, hyllning till zlatan, fishbowl, tjejhångel ;)


Kom hem runt 5 och var fortfarande på lyset, eller somliga iaf :D


Lördag: tog ett tag innan vi kom upp men var nog på office runt 1 då vi visste esen slutade (har alltid rast mellan 13-16) så vi promenerade bort med honom till stranden med en turkisk snabel och en badring! När han började jobba igen hängde vi med på en kebab innan vi drog till poolen för ett dopp! Och elina gick upp en stund för att hon skulle raka benen så där satt jag i en helt tom pool med bara med mig själv och min turkiska snabel och blev tittad på av personalen. En halvtimme gick väääääldigt sakta. (inte för att jag fattar hur man kan raka sig så sakta;))


På kvällen körde vi på lite party igen (när gör man inte det i Marmaris?) men vi gick inte ut lika hårt denna gången ;) vi tog en runda till long beach igen för att spana in en 70-åring som gick runt där med en krycka, bardansande hunkar och min alldeles egna krog! Sen beställde vi in drinkar och esen som var så tråkig tog cola & vodka x2 och jag och elina tog varsin strawberry daquiri (som smakade hemskt, men hon tyckte om den iaf) därefter försökte vi möta upp zaza, men vi missförstod varandra hela tiden :( så vi gick hem och la oss i lagom tid för att orka med morgondagen!


Söndag: idag var det dags för boattrip (som är ett måste när man är där och mega diana är alltid lika rolig att spendera tid på). Började med den fantastiska frukosten efter att vi kom på båten! ”norway, You can the way to the boat” hahhaha, fick rätta ali sen och säga att vi faktiskt kom från sverige, men lätt att missförstå när jag gick med esens norge-keps :) sen kom vi iväg och all dricka att flöda, det var softdrinks, vodka/sprite och tuborg öl! Men vi drack inte alls så mycket, utan lagom vilket var skönt då det var väldigt varmt ute. Gjorde massa stopp för att bada och det var verkligen så skönt att hoppa ut där med varin snabel och bara vara. Ibland fick vi sällskap av eric (som jobbar på båten på helgerna) och ibland av ali. Det största på hela dagen var när jag vågade hoppa från grejen man går på båten på. Man ska utmana sina rädslor och det gjorde jag verkligen. Och för att inte snacka om när jag och elina åkte ring! I 15 minuter satt vi och störtjöt av skratt, det var verkligen hur kul som helst! Tyvärr gjorde vi inte det fler gånger, som vi sa att vi skulle göra :( fick även lite sällskap av en stilig elvis, massage och hårflätning av kaptenen, dåliga flirtrepliker av ali och så fick vi styra båten. Kaptenen var nog nöjd med vårt arbete!


När vi kom tillbaka till Marmaris runt 17 gick vi för att lasta av våra saker hos esen för att sedan utforska bazaren igen. Hittade zaza och det var kul att träffa honom och hans lilla kusin igen även om det inte var han jag var ute efter att träffa! Han berättade att han varit med om en otäck olycka med sin scooter så det var därför han hade ärr i ansiktet och lite dåligt minne men när vi började prata så sa han hela tiden; ” i remember you more now” alltså, han kom ihåg mig hela tiden men han måste väl ha fått en massa snilleblixtar.


Sen gick vi och fixade oss för att sedan gå ut. Det var denna kvällen som claire blev så full och även polskan som bodde i Marmaris som brukade hänga hos esen! Idag blev det en utgång på barstreet för att visa elina det med och det var kul! (esen blev för full så han fick vända när vi gick dit) mötte upp zaza och hans vänner och dansade :D sen när de stängde klubbarna så gick vi och satte oss på ett fik och när vi satte oss i en soffa så gick den sönder, så jävla pinsamt alltså! Så vi gick där med svansen mellan benen och satte oss vid en annan (a) därefter gick vi hem , trötta som två as bara kan vara.


Måndag: denna dagen var det bestämt att vi skulle till Icmeler för att kolla in den fina sanden & vattnet. Egentligen var ingen av oss på detta då vi verkligen var hur trötta som helst men har man bestämt något så har man. Så där tar vi bussen och tom där så prutar jag och elina ;) vi är för bra ibland alltså. Stranden i Icmeler är något finare och vattnet klarare, så det var kul att vi åkte dit. För är man på semester ska man se så mycket man bara kan! Vi åkte hem när esen började jobba igen och drog till stranden en stund :)


Därefter var det nog lite käk och jiggy jiggy (skämt och sido) och så gick vi tillbaka till hotellet för att göra oss iordning som ibland tog liiite längre tid än vad vi trodde och andra dagar gick det hur snabbt som helst. Det bästa var att låta elina duscha först så var vi färdiga ungefär samtidigt :) när vi var färdiga gick vi till office och satte oss med esen & eric! Blev bjudna på choklad från norge och så körde vi på en utgång på barstreet! Träffade zaza och dom ikväll igen och han gav mig mycket bra information! Kändes kanoners.


tisdag:  idag var det dags för vår dalyan-resa! Vi hade världens förväntningar då vi skulle besöka turtle-beach! Vi fick för oss att det var en stor strand där det bara gick sköldpaddor helt fritt och att man simmade med dom, men nej, ett av våra livs största besvikelser. Började dagen med buss i en timme och därefter båt i två timmar! Då hann vi se något konstigt monument där de huggit ut föremål ur sten (svårt att förklara, bilder kommer) och sen var vi på turtle beach! Alla samlades fram i båten för att se dom jävlarna som vi matade med krabba (ingen strand med massa såna inte) men vi såg iaf två och då hade vi tur sa esen. Aja, been there done that! Därefter var det bad på nirvana beach, besök i en jättestor diamantaffär och klättring i berg för att bada i ett vattenfall vilket var hur mysigt som helst :)


när vi kom tillbaka till marmaris gick vi till esen för att klaga lite men egentligen var vi hur dumma som helst som inte ens frågat vad resan gick ut på! :) på kvällen blev det en utgång på barstreet igen och jag lärde elina att åka tufft på scooter ;)


onsdag: sista dagen och det var sorgligt, lika sorgligt som alltid. Blev stranden och vi unnade oss solstolar igen! Men innan dess gick vi till bazaren för att cico kommit till stan! Så det var trevligt att träffa honom igen ;) bestämde att vi skulle ses en stund på kvällen. Därefter gick vi tillbaka när vi var säkra att vi hade handlat allt vi skulle ha! Elina köpte en mysig handduk som var väldigt bra att ha på resan hem sen ;D på stranden mös vi till klockan var säkert 5 då vi gick och fixade oss för att gå och äta hos esen :) blev en hel del kebab där nere, men det är så det ska va! När vi var färdiga på hotellrummet och elina packat färdigt (som jag gjorde på morgonen) gick vi tillbaka till office och bara pratade och hade det mysigt i flera timmar! Tog även lite fina bilder tillsammans med alla :) vid halv 11 fick jag skjuts till bazaren av eric för att gå till cico, zaza och deras söta lillkusin som jag satt och drev med ett bra tag! Han var ju såå rolig!


När de stängt affären gick vi och dansade och bara hade kul tillsammans ;) nästa år ses vi igen.

 


Hemresan var förjävlig! Bussresan gick bra, började klockan 3 på natten och var framme i izmir vid 8! Då tog vi bussen till flygplatsen och då visade det sig att flyget var försenad. Först var det 5 timmar och sen 5 timmar till. Vi höll på att bli tokiga där. Men vi underhöll oss med skitsnack, snusksnack och cyklopprovning. Fattar inte riktigt vad de där 14 timmarna på flygplatsen tog vägen! (a) när vi väl landat på kastrup visade det sig att vi var tvungna att vänta i 5 timmar till tills att tågen skulle börja gå, och vi som trodde att fritidsresor skulle betala taxi för att vi var försenade, men icke. Så vi lade oss uppe på burger king för att sova och mitt i natten kommer en kille och väcker elina för att prata, haha! Vilket hon inte var särskilt pigg på!


Hemma var vi 9.20 efter 30 timmars resa, så trötta var vi!

 

Jag vill bara tacka för denna resan! Mest tack till elina som hade modet att hänga med mig på mina vilda planer. För att hon ställde upp och alltid gav mig goda skratt under hela resan. Tack till esen som stod ut med oss och vårt klagande. Även för att han fanns för oss när vi behövde honom och gav oss massa råd och tips. Och så lilla eric som var så noga med att vi tyckte om honom och han gjorde alltid till sitt yttersta! Och cico som bevisade att fjärilarna i magen fortfarande lever :)





Marmaris, jag kommer tillbaka nästa år
och då tillsammans med hela ligan!


Kommentarer
Postat av: olivia =)

Fanken va kul allt lät, jag vill med dit! =D <3

2009-08-30 @ 19:17:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Şadettin Demirel

marmaris de seni özlüyor...gene bekleriz isveçli arkadaşım . =)

2009-09-02 @ 22:37:29
URL: http://www.shado514.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0