take me away

jag försöker att inte tänka tillbaka. men det gör ont på riktigt att vara tillbaka igen. pratade med nanna om att innan, att vara tillbaka. jag sa till henne att det inte var mycket jag hade saknat om jag hade stannat där. där fanns allt. glada människor, tokiga människor, partysugna människor, snygga människor, kärleksfulla människor.
 
här har tiden stått still, som den alltid gör i karlskrona. när vi åkte fanns det fortfarande möjlighet att kunna ha shorts och känna sig varm. medans vi var borta la sig kylan som ett täcke över sverige. ett täcke som svider varje gång man tänker tillbaka på förra veckan.

& verkligheten kommer krypande sakta men säkert, med två lektioner idag. min hjärna vill suga åt sig all information den kan få just nu känns det som. men jag har väldiga problem med min engelska. jag kan förstå och jag kan skriva. men jag har svårt för att prata engelska, väldigt svårt. och jag är inget vidare tacksam för att du påminde mig om det, för det gjorde bara saken ännu värre. så som mål för engelska c ska vara att jag ska kunna prata mer flytande och hitta orden jag hela tiden försöker översätta från svenskan.

med alla låtar jag hör ser jag dig.
min hjärna går på högvarv nu.

och jag inser att jag saknar jannie
du är en skatt<3



marmaris i mitt hjärta

it's just me and you.
remember?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0