sweetheart

vi pratade om studenten på mentorstiden igår.
det är blandade känslor där, både glada & tårar. för igår blev vi nervösa bara av att börja planera bal, mösspåtagning och studenten. jag fick lite fjärilar i magen och det kittlade i fingerspetsarna som det alltid gör när jag blir nervös & exalterad. känslan av att vara fri, egentligen kan det ju inte finnas något bättre. att veta att man aldrig kommer att vara bunden till något, utan verkligen göra vad man vill. men.. det finns ju alltid det där "men:et". tänk att aldrig komma tillbaka till våran oranga byggnad och mötas av glada välkända ansikten och känna att leendet är så brett som det bara går, att aldrig få sitta i den lila soffan och vara omringad av mina NV, aldrig kuta till matsalen för att sen vara hungrig när man kommer tillbaka, aldrig mer på sommarlov, jullov och alla andra lov, inte kunna sitta och prata med sina lärare som om de vore ens vänner, aldrig kunna sitta på balkongen och sola när det är varmt, aldrig ha några mer klassdagar med NV! :)

fast än är det ju en bit till studenten, men planerandet har redan kommit igång
temafester ska vi ha hos alla i klassen, då man typ aldrig varit hemma hos någon ;)

alltså med detta inlägget vill jag nog egentligen bara berätta att nv3 är det bästa just nu. i början var vi små & dumma, ni är vi äldre & visare. och jag känner att jag inte kunde hamna i en bättre klass. inte för min del! och det här är året då allt händer, så håll i hatten (studentmössorna) för vi ska köra så det ryker!

(PS. jag kommer sakna er efter 12 juni)





<33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0