release me from this curse I'm in

Sitter just nu på jobbet, 'ledig' så ni behöver inte oroa er att jag bloggar när jag inte ska. Tröttheten är märkbar men man vänjer väl sig? Något som däremot är konstigt är att sitta helt själv. Anna åkte till Way Out West igår och de andra har inte kommit än så det är lite tomt :( Men har jag tur så kommer de nog snart.

Gårkvällen var nice! Satt inne på nivå och tog en fanta och nacho-tallrik med Jannie vilket var välbehövligt. Bestämde även att vi skulle gå en runda på sailet idag, undra om det fortfarande är något att ha? Kommer ihåg när jag var mindre 5-6 år sedan så var sailet årets höjdpunkt och jag kunde inte förstå hur de äldre inte tyckte om det lika mycket som jag gjorde. Men även jag växte upp verkar det som, då jag hellre tar något gott att dricka på en uteservering än går där nere varv för varv. Men visst, en karusell hade jag inte bangat :D

Och jag vet att jag har sagt det innan men jag är så trött på människor som tar energi eller helt enkelt inte ger något tillbaka. Det verkar kvitta om jag hör av mig, ställer upp även om jag egentligen inte kan och visar omtanke. För i vissa fall så går det inte att få någon respons ändå vilket jag tycker är oerhört tråkigt. Jag vet att man ska hålla sig till de människor som tar och ger lika mycket som jag gör för dem, men om det ändå vore så enkelt. Det finns vissa människor jag vill ha i mitt liv som kanske inte är de ultimata - men jag älskar dem för vad de är. Så på ett sätt måste man välja där, vilket är ganska sjukt då man inte ska vara tvungen egentligen.

Jag är för tillfället nöjd. Jag vet ungefär vad jag kan ge och få tillbaka av de flesta i min närhet så känner mig ganska trygg med situationen.

Back to work
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0